Učitelj
616 КАКВЕ СУ ДАНАС НАШЕ ШКОЛСКЕ ЗГРАДЕ
У најновије време почињу се правити се у Немачкој шупљикави зидови на школским собама. Спољашњи чист ваздух непрекидно струји кроз шупљике са свих страна у учионицу, а унутрашњи покварени ваздух у истој мери одлази кроз нарочите вентилаторе. Цела вентилација удешена је тако, да се у учионици не осећа ни најмања промаха, нити се зими губи много топлоте. При таквој удешеној и савршеној вентилацији кубатура, која се обично рачуна на ђака у другим околностима, може да се сведе до невероватно малих граница.
Што се тиче грејања школских соба, мишљења су хигијеничара подељена, но може се учионица грејати или централним ложењем, (ово поглавито у већим школским зградама), или помоћу пећи. С хигијенског гледи-
шта, пећи треба да су што даље од ђачких седишта,
а са чисто школског гледишта, треба да су на месту, где не би ометале изложбу учила.
Пред сваком учионицом треба да има пространо предсобље (корилор) за одмор ученика између часова.
Нужници треба да су ван школске зграде, на месту од куда ветрови не наносе испарења из њих на школу. Нужници за мушку децу треба да су одвојени од нужника за женску децу. Утврђена је норма, да на 40 ђака треба да дође по 1! нужник.
За величину школске зграде нема утврђеног пра-
вила, јер то зависи од одељења, која се имају подићи у школској згради.
Уза сваку школску зграду треба да има пространо и ограђено двориште за гимнастику и игру. Оно треба да је преграђено за мушку и женску децу, и треба да је дрвљем засађено.
Школске клупе треба да одговарају по требама. дечјег тела, и ла су направљене за 1 или за 2 ђака.
Ово су у најопштијим цртама услови, којима треба
да одговара школска зграда, хигијенски удешена. Свака
МИР КА АРА ДИ