Učitelj

КАКВЕ СУ ДАНАС НАШЕ ШКОЛСКЕ ЗГРАДЕ 673

У акту од 27. апр. 1894 год. ПБр. 5:954, чита се о овој истој. школској згради: о рс......... Цела је школска зграда разлепљена, порушена и неокречена; на неким местима темељ је пропао, тако, да је ова зграда постала опасна за живот.“ |

Кратко време, које ми је стајало на расположењу за израду ове теме, узрок је, што нисам могао да при. берем више оваквих описа школских зграда из аката Министар. Просвете. Но, мислим, довољно је и оволико, да нас увери, да имамо још много да радимо у интересу што бољих и савремених школских зграда.

Слика школске зграде у добром Долу, коју изнесмо, готово је страшна. Ота је ругло општине, која трпи такву зграду за шнолу, срамна мрља на образу Србије и прљав жиг, недостојан вена у коме живимо. Над човек чита тај опис, волео би замислити, да је резултат нечијега песимизма, а ако је опис веран истини, волео би, да је таква школска зграда једини пример у Србији. Али, на жалост, опис школске зграде у Добром Долу није увећан, нити је таква школска зграда једина у Србији, ма да их имамо много више бољих и угледнијих. Као с позитивношћу смемо у опште тврдити, да наше школске зграде махом нису за похвалу; оне су већином просте куће, готово су све без лепоте спољашње и унутрашње; многе су преправљане од приватних кућа, од судница, механа; многе су исподизане на забаченим и усамљеним местима, украј села, покрај манастира и цркава; многе су · на нездравим и незгодним местима, у влажним и баровитим дољама, поред механа, дућана, гробаља и воденица; многе су неудесне и неподобне за школе или распоредом ходаја, или тескобом, мрачношћу, влагом; многе су окренуте лицем куд не треба, ит. Д, ит. Д. И пред том јавом морамо стати, да се озбиљно проми-