Učitelj
ЈЕДНО ОТВОРЕНО ПИТАЊЕ 731
трага није могло похватати. (Сила ме је муке стало, док сам ту, изнађену суму, документовао и осигурао.
Да би се школски новац осигурао од покрађе, међу тим, да би он тачно утицао у школску касу, и да би се могле потребе школске подмиривати правилно и без икаквог развлака, треба за прирез школски и у пореској књижици и у пореском дневнику отво_"рити засебне рубрике, у које би се уводиле разрезане и наплаћене суме. На тај начин не може се утајити ни једна ситна пара, јер, отиитина би, кад год предаје порез среској власти, морала и наплаћени прирез предати школској каси, као што се то ради данас н. "пр. са среским прирезом. Данас се школеки прирез и раврезује и наплаћује, па и у дневник пореза заводи као општински, па га кметови као таквог и узимају, па за школску касу одвајају по своме благоразумију !...
Школски одбори међу тим треба да уреде тачне рачуне, који би се прегледно водили и контролисали често, а они би послужили за основни доказ против свију оних, који би хтели ма шта од школскога новца да придигну.
" Школском касом треба да рукује председник, и да за њу и за школске рачуне одговара онако исто, као што одговара за касу општинску и општинске рачуне. Све дотле, док се та оАРОНИОАУМ не утврди, продужаваће се ова траљавост.
Учитељи ће појмити, колика јо велика потреба регулисаља школских финансија, јер су многи од њих, због немања новаца у школској каси, држали предавања у хладној соби, рачунали без креде, изучавали земљопис без мапе, лепили прозоре хартијом и т. д., покрај тога опет чекајући за свој додатак 2 8 године, или, продају. и га коме (зеленашу) у пола дцеге. у
Основна школа, која нема свију потреба, храма као богаљ, и, при озбиљном посматрању, тај Ке се недостатак опазити и на самој настави, па и на васпатању. а да се и не говори о Физичким и неморалним невољама учитеља, који су жртва неуређених финансија школских. -
Досадање рачуне треба довести колико толико у ред, и оси гурати оне многе суме школскога новца, који лети у ваздуху, којим би се могле школе уредпти и снабдети потребама, које прописује модерна педагогија.
Озбиљно треба замерити и Народној Скупштини и г. министру народне просвете, ако овако стање и даље оставе, јер, имати основне школе са неуређеним финансијама, касе школске без ра-