Učitelj
ПОЉОПРИВРЕДА И УЧИТЕЉ 418
варошице у којима се становништво већином живи о земљорадњи, а друге би важиле само за окружна и лруга већа места. [10 свима пак местима школско двориште ваља да је одвојено и засађено липама, дивљим кестеном и белим дудовима, чије лишће може послужити за исхрану свилобуба. Двориште је дечје игралиште, и место за гимнастику и војно вежбање. У градској школској башти поред биљака, које ће послужити за очигледну наставу, све остало место припада неговању цвећа. Градска башта треба да је красан перивој са извијуганим и добро насутим стазама, који ће наставнидима послужити за одмор, ђацима за оплемењавање укуса а свима за углед.
(Са свим другу физиономију имаће сеоска школска башта. Према сврси којој је намењена и облик јој се мора удесити. На једном делу земљишта неговаће се воћарство. На нарочитој леји биће посејано семе разноврсног воћа, на другој ће се привремено расађивати и калемити а позади баште стално ће се расадити најплеменитије воћке од којих ће се узимати калем гранчице. У воћњаку на каквом згодном месту поставиће се и кошнице.
Други део земљишта одређује се за неговање поврћа, колико за учитељеву потребу, толико више ради упознавања ђака и мештана са гајењем и употребом поврћа, које веома добар принос доноси, а наш се народ сразмерно мало о њему бави.
Трећи део земљишта, обично најближи згради, школски је перивој, у коме се гаје ружице и најлепше цвеће. Цела башта ваља да је испресецана ширим и ужим стазама, које морају бити добро насуте шљунком и песком. Где год у крају ископаће се јама за збирање ђуорета, које је врло потребно свакој башти.
Овим износимо само основу по којој треба да је уређена школска башта, а простер, положај и природа