Učitelj
ПОЉОПРИВРЕДА И УЧИТЕЉ "716
је се све ово догађало; ми само износимо Ффакта и тврдимо, да у оваким приликама већина учитеља не може имати праве воље одавати се и овим пољопривредним пословима. Похвалне изузетке међу учитељима, који су крај свију неприлика, постигли успехе на пољу овога рада не можемо узимати у обзир, кад је реч о целокупном учитељству. То је само доказ њихове наклоности к пословима оре врсте, исто тако као и овај последњи одзив од сгране учитеља. Овде мислимо на доста велики број другова који су засађивали овог пролећа америчку лозу, који су тражили семе од свилених буба и који су походили курсеве за калемљење америчке лозе. Овим одушевљењем ваља се користити и створити повољне услове, који би омогућили и олакшали вршење ових пољопривред радова, чија исправност зависи више од добре воље него од наредаба. Главна погодба за ово јесте учитељска сталност. То је начело већ унесено у измене и допуне у закону о основ. школама, које Ће се изнети пред Народну Скупштину и ако није јасном одредбом утврђено, да би нас могло задовољити. Није нам довољно познато како у овом погледу стоје учитељи по другим напреднијим земљама. Знамо да нашим , колегама у Хрватској и ако сталност није баш законом | ујамчена, ипак је обичајем толико утврђена, да су веома ретки случајеви премештања, осем по молби. За стал· ност учитељеву говоре многи разлози. Она повољно утиче на морал учитељев. Другим оком гледа учитељ на место и грађанство у њему, где мисли век провести или бар већи број година, него кад је негигуран са положајем и местом, и кад страхује, да га вихори политичке борбе собом ке однесу. Имао би тада довољно времена на зближавање и упознавање с људима и водио би више рачуна о себи и свом понашању у јавном животу. А колико би тек сталност учитељева помогла школи и настави» Другчије грађанство гледа на човека