Učitelj

ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ“ У НАШИМ ШКОЛАМА (По Ресал--у)

И

Баш у времену, кад се у нас политика сматра као јерес, напреднији народи помишљају, да даду што видније место у школи грађанском васпитању. Са свим умесно. Французи хоће и школом да стварају подесне прилике за правилно развиће своје слободне отаџбине. Они хоће народ поносит упознат са својом прошлошћу, свестан своје садашњице и своје блиске будућности. Док Французи хоће послушан народ, дотле би се код нас желео млитав народ, кога неће интересовати ни школа, ни општина, ни држава. Мисли се, да је млитав народ најбољи. Тој промењеној истини не сме да служи и српска школа. Франџуска модерна школа одсудно јој је противна. Она преко својих посланика, тежи суштој, непромењеној истини. Она одбацује млитаву послушност. Французи траже од своје школе, да ' им васпитава послушан народ, послушан али поносан: послушан из одушевљења према својим наролдносним тежњама; поносан, осећањем свога народнога достојанства.

Главне мисли овога краткога увода јесу мисли, које Кенх Ресашћ износи у мартовекој свесци „Кеупџе реда о-

У овом чланку помињу се ова дела: а) Раш Копзејоћ: Редасовтање Назбомапе 6) Кепх Садећ: Бешгез зиг Ја редасовуив в) Кенх Ресашћ: [/ едпсаноп паЧопа! г) Антеда КошПее : Гепзарпетец! ап розн де упе пабопа д) „Кеупе Редасоштаце.“ Свеска за март ов, год.