Učitelj
Х
ДРУГА ПОТРЕБА УЧИТЕЉСКА ; ОВ
али пословица лепо каже: весело срце кудељу преде. Не може у раду да буде вредан и ревносан онај, који на грани виси и љуља се тамо и амо.
Но, учитељ не пати само од те неизвесности, У почетку се ради слабо, адо краја године, мора се програм свршити. После се мора дупло запети. И учитељу изађе на нос време пропуштено у почетку. Сем тога, у почетку школ. године треба створити ред у школи, те да деца од првог дана виде шта и како у школи треба радити, Кад се, пак, у почетку ради тек које како,
онда се и прошлогодишњи ред код деце-поквари. До-
кле учитељ све то после поново у ред доведе, имаће подоста муке и он и његови ђаци. Дани ђацима преседне овај слаби и лабави раду почетку. Изгубљено време мора се после накнадити. За онаким слабим и лабавим редом школским, који се у почетку пушта, долази после јача стега. И ако се зна да је навика једна мука, а одвика две, опет сет у но= четку леци даје слободе и рахатлука више него што треба, па се после удари стега и рад више него што. треба. То су последице оваког почетка школске. го_ дине. : И школа пати од тога што јој пропада најбоље __време, оно време кад у њу долазе одморни и учитељ и ђаци и кад се одиста може да уради и много и ва_Љљано. Сем тога, кад се види да се у почетку не почиње _рад озбиљно и редовно, онда се кметови и школ. одборници не брину да се школа о Ферију окречи и оправи, да се на време набаве школске и ђачке потребе, да ђаци долазе уредно у школу и т. д. | Све су то последице тога, што се распоред учитеља | _ не свршава на време. Управо ни то није све. Још би се могле набрајати и многе друге штете. А има ли какве. _ ГОД користи од тогар — Апсолутно никакве користи Би
5