Učitelj

ба 5 ___ДРУГА ПОТРЕБА УЧИТЕЉСКА

- Но и ту ваља бити правичан. Што су тако многе молбе за премештај нису ни. сами учитељи криви. Ко год је био на влади, сељакао их је непрестано и напослетку од њих се створила једна номадска класа чиновника, која није навикла да се на једном месту СКРЕКИ више година,

Рекосмо да су криви и они који се са стране "ме __шају у премештања учитеља. Криви су што се као не"позвани уплећу да доведу свог рођака или љубимца, да се освете противнику и т. д. Тиме они често мини_ Стру дају много посла, а многим учитељима љуто на"пакосте. Но и такве морамо у неколико правдати. ве их је на то научио. Кад се траже њихове протекције и · утицаји, они се одазивају; кад се њихова реч слуша, они је дају. Кад би, пак, министри затворили врата тим непозваним, и тражили да учитеље само сопствени рад _и заслуге протежирају, отпали би сви ови непозвани "утицаји са стране. | о -— _ Као што се из свега овога види, многе су штетне последице од тога, што се учитељски распоред не сврава на времеи на многе пада кривица за то. Неко од · тога пати више, неко мање; до некога је кривица већа, до некога мања. Али у том пати највише онај који у _свему томе апсолутно није ништа крив. >

__То је школа наша. па _. И ми, кад тражимо да распоред учитељски буде на време готов, тражимо то и у интересу учитеља и у инте- | : "ресу школе; Тај глас подижу они који моле за премештај, | који му се „по потреби“ надају икоји му сене надају; | они који га желе и који га не желе; они које ће премештај обрадовати и које ће сневеселити; они који ће _ га благосиљати и који ће га клети. И поврх свега тога вапијућим гласом то моли — гшнола. Чујте те праведне гласе, настаните једном да се задовољи | овај праведни