Učitelj

~

ОСНОВНА НАСТАВА СВИХ ЦИВИЛИЗОВАНИХ НАРОДА | (148

Као. најзгоднији начин препоручује |емаззешг, да се бележи број уписних ђака, број привутних и број отеутних ђака. Треба, да су подаци из једног истог доказа за све земаљске школе. Тако се ради у Француској. у

Статистику је лакше водити у оним земљама, где је она пре шла у обичај народни. Ту је најлакше наћи број ђака на 100 становника, а то је најлакше мерило за напредовање оси. наставе.

Последица овог неједнаког вођења статистике је само приближна тачност упоредне статистике ученичке..

Што се нас тиче, с признањем морамо поменути вођење наше школске статистике, пре неколиких година. Не бојоћи се оправ-.. дане замерке, смемо рећи, да би смо желили да се на статистику“ сада обрати мало већа пажња. Поред воље, треба и спреме за известан посао. Потрудити се треба, да не будемо и у овом погледу. на послодњем месту.

Ради статистичке једноликости, |еуаззешг предлаже да се свагда узимају у рачун број утисаллио ђака у почетку школске 20"дине. У колико се у статистику више унесе података од спореднијег значаја, у толико ће бити ближе своје потпуности. И овде је лепа напомена, Гемаззеиг-ова на том месту, кад каже, да и тачност статистике стоји у извесном односу са интересовањем на. родним за основну школу. |

Статистика ђака у многим државама, износи се онако исто као и статистика школа и учитеља. У две године, растављене периодом од једне две деценије, узима се број ђака по јавним и при ватним школама. Укупни број такође има засебну рубрику.

После свих напомена, што су горе изнесене, ни мало нас не изненађује резерва, са којом | |вуаззепг говори О тачности ове ста"тистичке таблице. Нема ни евију података за све земље. Из ње се види, да је број ђака у нашој Краљевини утројан за 20 година. До сада је се тај број још знатно повећао.