Učitelj

ПЕДАГОШКА ЗРЕДА |||

вазе

Права дисциплина за време наставе састоји се у томе да учи

тељево предавање изазива спољашњу мирноћу а унутрашњу зи-

- вахност. Дисциплина која дух кочи — убија га, која га, покреће

___- развија га. а и механизам убијају дух дечји ; интересовање и А РАВЕНИ га.

~

Озбиљност и натмурност није једно исто — а многи их не

_ разликују јасно једно од другог. Настава треба да је озбиљна, али не и натмурена. Но настава се несме изметнути ни у шалу и ла крдију. Настава није ни трагедија ни комедија; она је слична с

- драмом. И као што у озбиљној драми веселе епизоде не ремете оз_ биљност предмета већ само слушаоцу дају пријатну промену, кратак одмор живцима; нето тако и у озбиљној настави мала прија-

_ тна и духовна шала оживеће чир и учиниће је. пријатнијом и КИ

х

Ђак преступник није што и окорели злочинац. Он је морални болесник где је болест тек у наступу. Учитиљева казна није ни освета нл поруга — она је само горка медицина. Лече ли · се болести од једанпут, и пију ли се медицине чашама или чак

_ оканицама7 Сувише јака медицина ма ма и у малој количини _ употребљена, а тако зсто и слабија медицина употребљена 58 микој количини, могу убити болесника, место да га излече.

о

Стрпљење И _ надање јесу најлепши "украси којима се мо- | ду подичити лекар и васпитач, Лекар без ПРРШТНА и наде. није. ТЕ И ни васпитач а тога није прави васпитач.