Učitelj

__ фебруара 1895 г.

566 и КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

народу најближи, могли своје слободно време посветити извођењу - задатака које показасмо. Препреке је лако савладати, кад "св има. на уму она Његошева : „На муци се познају јунаци“. Награда за ову муку нека им буде уверење да врше једну свету дужност у служби напредовању народном, а без њега народу нема ни опетанка:

Народ који је неспособан да напредује, тиме је самим већ осуђен

да пропадне. Прегнимо онда, колико који може, да му напредовање погодбе обезбедимо. Прва је од њих погодба, да образовање

_проникне и у најшире му слојеве. Радимо на том промицању образовања начинима и путевима, који су се показали корисни на практици код образованијих ој нас народа. Ми показасмо неке, које можемо кушати да извадимо, не чекајући да нас држава све потетиче, |

Вр:ње. | Свет, |

%6>>- «

ЕНЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД _ ___ Мамспа Озпоуа 2а Хепи | Мизк 516ј8. — Хатедђа ЕКт. ћру-вјау.-даћи. леш. уаде, одјеја да Ђосооуђе 1 павта-

уп, од 24. зујесија 1895. ђгој 1890, Којот ве даје Мац

Спа Овпоуа па Фепака 1 Миабзкз 5104. 5циђепо 1лда- _ ј пје, 50 ·тр. вел. 80, Дартеђ 1895. Сђепа 40 ТШта. ;

Просветно одељење хрватско-елавонеко-далматинске земаљске. _ владе издало је нарочито упутетво за предавање „Мушког и женског слојда“ у осн. школи тј. за предавање ручног рада у мушкој и женској школи. То је учињено „ради јединственога обучавања у | слојду“, т. ј. једнобразног предавања овога предмета

По овом упуству наређено је да се отпочне радити већ од !:

"Врло је интересантно то. што су Хрвати усвојили шведски

у а се начин, те у Ти [ р. основне школе уче п мушкарци „женски слојд“,

па ако је учитељ у тим разредима, дужне су учитељице из оста- | лих разреда предузети овај предмет у тим, разредима. ЈЕ

На женским учитељеким школама и на учитељском течају. "стручне женске школе наређено је да свака учитељска приправ-

· ница изради потпуну збирку свих радња које су у овој „Научној