Učitelj
9
пушта и најбоље тренутке“ да помогне учитељима у питању о новом пројекту Г. Министра Просвете и нагласио, као да је збор београдских учитеља намерно нешто радио против учитељица те их није позвао у вече на конференцију. Све је ово изнео и ако је знао, да је Главни Одбор спремио Господину Министру своје примедбе на пројекат, и ако је знао, да је Главни Одбор те примедбе доставио и председнику и известиопу законодавног одбора, и ако му је познато било, да су многе примедбе Глав. Одбора биле усвојене од меродавних Фактора и ако је убеђен био; да је рад Главног Одбора на томе питању највише учинио да се пројекат до поправке и до других прилика одложи.
Бацајући сумњу на чистоту намере конференције београдских учитеља, уредник „Учитељског Весника“ и. ако је убеђен био, да учитељице само зато нису то вече позиване, што је то била ноћ, иако је чуо из уста говорника — учитеља — да су сви бранили стечена права наших учитељица, уредник не хтеде изјавити бар то: да Главни Одбор није хтео на тој конферен цији учествовати што на њу нису позвате и учите љице, које су чланови удружења.
Овакво писање могло је дати повода и куражи и једноме Тихомиру Маринковићу, који није ни члан Учитељског Удружења, и чија је жена учитељица — да протури на некаквом скупу мисао, да се пребаци Главном Одбору што није сазнао раније за пројекат — и ако за тај пројекат није могло сазнати ни особље мини. старства просвете и да то пребацивање Главном Одбору изврне у допису 28 бр. „Днев. Листа“ у то: како се „Главни Одбор Учитељ. Удружења у прилици овој показао недостојан да енергично брани интересе наставе и за то (збор) негодује према њему“ 2:
Колика је разлика између израза пребацује се Глав. Одбору, што је са тога скупа Главном Одбору