Učitelj

__ВАБАВА И ПОУКА

"се пита да одговара... И то је ишло да не може боље. бити | ____ Лепо је ово... мишљаше Ђорђе. Шта ја муке видим док их а о рођацима, па да Бичу боја па Оченаш“ — а оно, ето, знају...

— Е, децо, сад изиђите мало те се поиграјте. Али пазите!... Најпре нек излази прва скамија један по један. Деде!

___И деца изидоше из школе.

Он се окрете Ђорђу:

___- Ето, драги колега, у чему је мој начин. Ето и природности и поступности. Ја њега прво пропитам његовим речма, његовим језиком шта зна, па онда га олатле упућујем да учи даље. У осталом греши се кад се мисли да основна школа може кога научити. Она га само научи читати и писати а даље га упућује да уме гедати и разабирати око себе.

_ Ђорђе је осећао да се не може препирати с овим младим човеком. Али као човек, који је целог века ра-. чунски живео, нехте га пустити тако олако. Он науми извући користи од њега... |

"И онда потпуно пријатељски положи оружје пред зим, тражећи савета и упустава у хиљадама ситнипа...

Станоје млад, одушевљен, идеалан. с девизом: да је наука и њени методи опште благо, даваше му обавештења о свему, даваше онолико колико је и сам знао. . "Он отвори читаво предавање из Методике, објашњаваше разне методе, казиваше му њихове мане и недостатке И истицаше оне који су најбољи и најприлагоднији. | Ђорће је гутао његове речи а сав се претворио у уво на самом резултату. Оловком на парчету хартије "он бележаше шаблоне за предавање појединих предмета.. Пред очима му је свитало, али то не беше зора него прозорје, он није видео у чему је ствар али је назирао... |

Ноћ се већ спуштала. Станоје се диже,