Učitelj

738 ПЕДАГОШКО ИСКУСТВО

А

_се у методици и опшлој педагогици и не додирују. Ученици се уче и објективности, износећи сами своје махне и трпећи да им их други износи. Они се упућују и у саморадњи, навикавајући се, да својем туђе. искуство уопштавају и да се њиме користе.

| По свршетку свих!) предавања и критике ученици гапишу ово своје кратко искуство. и оно им служи после као путовођа у даљему раду.

Није на одмет ни њима, а за остале учитеље и читаоце „Учитеља“ биће од интереса, и користи, да то искуство прочитају.

Ево га:

1. Друго је теорија, а друго практика.

2. Прво је знате, разумевање, а друго је умење Отуда није свеједно гнати и умети.

3. До првога се долази : учењем, проучавањем, штудијом, памћењем, до другога: радом и промишљањем о њему, огледом, искуством, вежбањем.

; 4. У раду има још један чинилац, а то је хтети пили волети. М 5.Зауспеху школи потребно је и једном другоа обоје | не може без трећега. Све троје чини потпуну једнину. | 6. Оно нам предавање испадне боље о којему смо више промишљали, им које смо вршили са више греданости и воље.

7. То промишљање добро је ставити на хартији.

9, Учинити добар расторед и поделити на одељке, у вишим разредима веће а у нижим мање. Само код " дијалошког облика, где се ствар обнавља или развија. нема одељака.

9, Не изоставити ништа од очигледних срестава.

10. Спремити све на време. ;

11. Не отпочињати никад у нереду.

12. Стати на место и лепо.

5 Или барем првих.