Učitelj
КАНДИДАЦИЈА НАДЗОРНИКА 863
да добију мању оцену од одличне, а с таквом оценом већ је незгодно да иду у ревизију исте године и оцењују друге;
3. што су и учитељи махом везани за поједине разреде, те често у друге нису ни завирили, и упућени у извесноме правцу, те би оцењивали рад својих другова субјективно ; и, на послетку, најјачи и најглавнији разло' био је:
4. што је одвећ незгодно, па донекле и апсурдно, да раван равнога оцењује.
Нико, у главноме, ни у савету ни у ужем одбору није спо-_ рио одличним учитељима компетентност за оцену рада основне школе, за разумевање самога посла, нико није понижавао, а још мање вређао:; али се налазило, да је одвећ незгодно, да према данашњем стању ревизије оцену учитељу даје његов друг. Та оцена мора бити или другарска или недругарска. Ако је другарска, онда је нетачна и неправилна. Ако је пак тачна и правилна, онда је та тачност и правилност непријатнија и другу који се оцењује и другу који оцењује, но недругу и човеку који се највише и не познаје с онима које оцењује.
Друга би ствар била, да се учитељи надзорници не враћају више у положај простога учитеља, но да остану стално надзорници основних школа. Њихов би положај онда био друкчији.
Што се наводи за разлог, да и у средњима школама „раван равнога“ оцењује то се нашло као нетачно. Сем виших женских школа за друге није кандидован ни један наставник средњих школа. А, на послетку, ово и да се призна за недоследност. па опет не може бранити постављење учитеља за надзорнике основних школа. Положај надзорника средњих школа у многоме је друкчији од надзорника основних школа. Они су више присутници и сведоци; ови су више оцењивачи и судије. С тога је баш потребно, да ови стоје више и даље по пријатељским везама од. оних које оцењују.
Ето, то су разлози, који су савет руководили, да у канди. дацију за надзорнике основних школа не узме и учитеље основних школа. Ј. М“
=
Тако вели члан Савета и саветске комисије која је извршила кандидацију надзорника за осн. школе. Да расветлимо мало она 4 главна разлога.
Први разлог је: дангубиће читав месец дана школа оних учитеља, који би у ревизију отишли, — Тај исти месец, тако
УЧИТЕЉ · . 62