Učitelj

864 РЛАСНИК

исто дангубе и школе оних професора, који у ревизију оду, па се то не помиње и у обзир не узима. Сем тога, кад од 1800 учитеља оду у ревизију само њих 5, 6 до 10, онда г. г. професори веле да ће се грдно оштетити основна школа; а кад од 300 професора њих 50—60 напусте школе своје ради ревизије других школа, онда ту средње школе никакве штете немају !!

Други је разлог: што се учитељима надзорницима мора испит извршити раније, па је то незгодно. - А проф. ревизори исто тако морају своје испите свршити раније, па зар то ни: каква незгода није: није незгода кад из једне средње школе оде 2,3 и више наставника, те остали после муку муче с редом у школи и с испитима. кад -после мора председавати цртач на филологији, катихета на вишој математици и т. д.; није никаква незгода ни то што професори одласком у ревизију поремете ред у свима средњим школама; а незгода је кад од 1800 учитеља њих 5,6 поремете ред само у толико осн. школа 2!

Г. Ј. М. у истој тачци својој вели даље, да је незгода и то што учитељ надзорник може добити оцену 4 или 3, па како ће после оцењивати и одличне успехе» — А, молићемо, да ли оних 90 проф. кандидата за ревизоре остављају сви у својим школама одљичне успехе пре поласка у ревизију осн. шкг» И да ли они имају за собом по 10, 15 и више година службе с одличним успесима, као шшто то имају они учитељи који би се за надзорнике кандидовали 2 Не, не, и сувише је провидан тај разлог. Кад се учитељи кандидују за надзорнике, гледа се како су. школу свршили, како су учитељски испит положили и јесу ли одличан успех у раду показивали најмање за 10 год. па све то није доста него се још вели: истина има тај учитељ 10, 15 петица до сад, али да ли ће и ове године добит 5 или 4, да ли је и после толиких испита и оцена спреман и ваљан радник

а г. г. проф. за себе и своје другове и не помишљају да траже исте или бар сличне услове.

Трећи је разлог врло карактеристичан. Хвала г. Ј. М. што је и то поменуо, јер то иде потпуно у корист учитеља и јасно ка зује како се пабирчи и на силу бога хоће да наведе што више разлога против кандидовања учитеља за надзорнике. — Вели се: учитељи, који би се за надзорнике кандидовали, раде махом у једном разреду „те често у друге нису ни завирили“(2!). Дакле, онај треба да је надзорник, који познаје све разреде осн. школе. Па то баш нису професори; а то баш јесу учитељи. Није истина, да они учитељи, који би се за надзорнике кандидовали, по