Učitelj

ПРЕД РЕВИЗИЈУ ОСНОВНИХ КОЛА

Школска 18996 година примиче се већ крају своме, Надзорници , који су узети из листе, коју је саставио Главни Просветни Савет, кренуће се кроз који дан на пут, да отпочну свој посао. Учитељи довршују своја предавања и очекују са грозничавим нестрпљењем свога „неумитнога судију“ који ће да каже предсудну реч о многоме што шта; од · чега зависи не само судбина и част њихова него и њихових породица! Но не само то. Од тога како су схвстили надзорни. ци своју дужност зависиће и даљи углед учитеља како код њихових ученика тако и код околине у којој се учитељ креће и живи. Од висине њихове савести зависиће да ли ће учитељ са онаком величином т опсежношћу љубави и одушевљења вршити своју часну и узвишену дужност око отправљања ва: спитачких послова као што је дотле радио. На послетку ако хоћете да даље анализирамо, од њихове оцене зависи и судбина народне културе, јер каквим погледима преставе надзорници · стање основних школа, дух, који кроз њих провејава, и све утицаје, који по њиховом нахоћењу одређују просветни напредак _–- од тога ће зависити, у неколико и судбина народне кулпуре и народнога напретка. |

Па ко су ти људи којима се поверавају тако значајне и судбоносне дужности: Да ли они схватају величину и опсежност узвишене задаће коју имају да изврше; Каквим разуме· вањем подухваћеног посла примају се они ове свете дужности» Ето то су питања, која ћемо узгред да додирнемо овом приликом.

Ма да је законом о основ. школама одређено да и други просветни радници осем професора средњих школа могу вршити и треба да врше ову дужност, ипак благодарећи „увиђавности“.