Učitelj
'
ДКОДОХИ ДЕКАРУ
(По Ог. Мејо гку из Меп-ове хигијене Напаћђисћ дег 5ећшћуфепе Јена 1895 г. в. стр. 343).
Поред многобројних задатака једне добро уређене општине, долази без сумње и подизање основних школа; нарочито од како је основна настава постала обавезна и родитељи приморани да своју децу дају у школу, и општина је морала примити на се дужност, да подиже основне школе, које ће одговарати свима захтевима и науке о васпитању деце и о чувању здравља дечијег. — И наша — београдска - општина показала је у овом погледу добру вољу: подигла је у последње доба, две школе (у дунавском крају и палилули), које служе заиста на украс пресионици. Али дужност отиштине овим још није испуњена. Није довољно имати само модерне зграде у којима ће бити простране учионице са довољним осветљењем и вентилацијом и добро конструисаним школским клупама, већ се ваља и доље бринути о здрављу школске деце. Учитељима је већ познато, да школа утиче на здравље деце и да се услед дугог бављења у затвореним учионицама, услед мирног седења и душевног напрезања и др. развијају многе т. зв. школске бољестач. Нарочито су морали приметити „учитељи који су били на селу, да су сеоска деца 'здравија од варошке, јер су више на чистом ваздуху, ма да немају модерних школских „зграда. Сем тога јасно је за свакога, да је у школи,
где је много цеце, врло згодна прилика и за ширење заразних или кужних болести.
С тога се у последње време у школским круговима дизао с правом глас, да би требало школе са времена на време прегледати и уверити се како утичу на здравље деце, те према томе поправити школске махне и недостатке. А особито за време
%) Предавање г, др. Војислава Ђорђевића, школског лекара на зоору обео-
градских учитеља-ица.