Učitelj

ШТА МОГУ УЧИТЕЉИ УЧИНИТИ ЗА НАСТАВНА СРЕСТВА |. 128.

У том музеју прикупљали би се и разноврсни радови ђачки.

Такође би се у том музеју прикупљало: књиге које имамо као уџбенике и као лектиру за младеж, књиге за учитеље, разноврсне школ. потребе за ђаке и учитеље, разноврсни намештај школски, слике и планови школ. зграда и школ. вртова и у опште све до најмање ситнице, што учитељ треба да зна да постоји данас.

Но, сем тога, ту би се прикупљале и све оне ствари које су пређе постојале, а које имају вредности за познавање историјског развитка наших школа, као што су: слике или модели старих школ. зграда и њиховог намештаја, уџбеници стари, књиге за младеж и учитеље, школ. протоколи, записници и др. писмени документи од историјске вредности и т. д. Ствари такве већ су у многоме пропале и заборављене, а крајње време је да се побринемо, те да сачувамо барем оно, што се још може сачувати од пропасти и заборава.

Све то, што би било у таквом школ. музеју, било би од неописаног интереса и вредности за сваког, који се поле интересује за школу. Не би било учитеља ни учитељице који би у Београд дошли, а да не би такав музеј. посетили и разгледали. У њему би они видели шта су њихови другови и другарице израдили или прикупили, те би се на њих угледали или би гледајући радове других и оцењујући их, долавили на нове мисли, које би ишле у прилог усавршавања наставе и наст. срестава; у њему би се упознавали са свим оним што данас постоји и што је пређе постојало у школама нашим, а познавање тога од неоцењене је вредности.

То би била школа, у коју би сваки радо ушао и у којој би за кратко време врло много видео и научио.

Но може бити питање: да ли ћемо моћи и како ћемо почети с тим музејемг Али то није тешка ствар, само кад се хоће. Извесну помоћ на то могло би дати Учитељско