Učitelj
7 ЗВУ
и. ЕР
СВЕОВА 2. — БЕОГРАД 1896. ОКТОБАР — ГОДИНА ХУТ.
" УЧИТЕЈЕ
ПЕДАГОШКО-КЊИЖЕВНИ ЛИСТ
РУСОВЉЕВА ПЕДАГОГИКА
с ГЛЕДИШТА ФИЛОСОФСКЕ ПЕДАГОГИКЕ од д-ра В. Бакића
(НАСТАВАК)
ДУ БАЗИ ДЕО Главни појмови педагошке методологије. | •
Наука о педагошким средствима мора обухватити правила за одржање како душевнога, тако и телеснога здравља. Строго узевши, право васпитање односи се само на васпитаников дух; али духовна стања зависе од телесних стања, нарочито у младости, кад право мишљење још не ради, него превлађују осећаја и опажаји, гледање и посматрање, играње и уображење, осећање и жудња, — дакле превлађују нарочито чулне радње, које стоје у непосредној вези с радњама живаца. Нега, телеснога здравља је, дакле, потребна погодба за духовно здравље, — и онда је потпуно оправдано, што се педагошка диететика ставља упоредо с правом педагогиком, те се прво о њој говори.