Učitelj
~
ОСЕЧАЈ 121
за прва 94 сата после убризгавања капци омекшају, оток спадне са свим, болова има врло мало, црвенило везнице много је блеђе, у оку нема секрета и ако га и има он је бистар, без гноја, а до образовања некротичних мембрана п не дође. О прелазу дифтерије на рожњачу нема ни спомена и цела се ствар сврши обично једним убризгавањем (4—10 грама серума) и за 3—4 дана. Данас се и не гледа, дифтерија. као болест, која је у стању да шкоди организму, а још мање очима само ако се болест не запусти, а како верум није шкодљив ни здравоме, подесан је и за каламљење — предохрану од ове заразе. Од каламљења, серумом ја још нисам видео хрђавих последица и ако сам доста деце (и моје обоје) каламио и веома тачно посматрао.
Мило ми је што знам много општина код нас, које држе по неколико бочица овога серума, а знам и то, да је набављање овога лека потекло већином од учитеља и свештеника.
Др. Ј. Станковић
очни лекар и оператор
ОСЕЋАЈ
од Р-г Тћ. Мећел-а професора јенског универзитета.“). ПСИХОФИЗИОЛОШКА ДЕФИНИЦИЈА И ОПШТЕ ПОСТАЈАЊЕ ОСЕЋАЈА. ПСИХОЛОШКА КАРАКТЕРИСТИКА ОСЕЋАЈА. -— ГЛАВНЕ ОСОБИНЕ ОСЕЋАЈА. — ПОДЕЛА ОСЕЋАЈА ПРЕМА ЊИХОВОМЕ КВАЛИТЕТУ И ЗАВИСНОСТ ТОГА ОД НАДРАЖАЈА. = ЗАВИСНОСТ ИНТЕНЗИТЕТА ОСЕЋАЈА ОД ЈАЧИНЕ НАДРАЖАЈА. — ТОН ОСЕЋАЊА КОД ОСЕЋАЈА. —— ПРОСТОРНЕ И ВРЕМЕНЕ ОСОБИНЕ ОСЕЋАЈА. —- ОДНОС ОСЕЋАЈА ПРЕМА ОСТАЛОМ ДУХОВНОМ животу. РАЗВОЈ ОСЕЋАЈНОГА ЖИВОТА КОД ДЕЦЕ. — ВАЖНОСТ НАУКЕ О ОСЕЋАЈИМА ЗА ПЕДАГОГЕ.
На наш нервни систем утичу надражаји са, свију страна. Ти утисци надражују периферне окрајке нерава. Овај се
7) Из педагошке енциклопедије д-р Виљема Рајна, проф. педаг. на универзитету у Јени. Види: ЈУ. Бе, Епсубора фзоћев. Налдрисћ. дег Радагошк. 1. Гапсепзајта, 1895. Страна, ОВ