Učitelj

из школског Живота

со н>

6. Кад би општина набављала сама огрев или лиферовала станове, онда разуме се да би морале и друге погодбе бити, али пошто тога није, онда је мењање решења неумесно и супротно здравом разуму.

в. Где је већ једном био одбор петорице, ту мислимо, да га више не може бити све донде, док су услови исти; а кад би се услови променили, онда следствено морају се мењати и решења.

г. На овај начин под оваким резоновањем о чл. 22. могао би се поређати спор између парничара — учитбља и општина — свака три месеца или бар сваке године, и онда би требало тромесечно или годишње бирати одбор петорице, а то би био апсурдум, и

д. Пошто су услови у овом случају исти, онда и погодбе су моралс остати исте, те према томе решење је одбора школе Б. неумесно и ми смо из ових разлога и тражили од полициске власти, као надлежне, дв га као тако и поништи, али то оста глас вапијућег у пустињи!

За овакве ствари мислимо да је најпречи. пут био питати г. министра просвете ко је у праву Ја сам се тога мишљења у колегијуму и држао, али мој колега старији — управитељ — прилично је „неприступачан“, те је с тога и остало на овоме што изнех.

Опарић. Бог. М. Вукићевић, учитељ.

из школског ЖИВОТА

Дечји појмови. Кад помислимо како ми, одрасли, тешко добијамо правилне појмове о стварима о којима слушамо или читамо, можемо разумети колико је то тек деци тешко, и колико су њихово појмови непотпуни и погрешни7 Па кад је тако са конкретним стварима можемо мислити какви ли су ти појмови о апстракцијама, као што су: време, даљина, величина итд. Ја ћу сад испричати један овакав случај, где је ђак имао да разуме даљину и величину.

Учио сам приватно, код куће, једног ђака, и казао сам му као и онима у школи — кад што прочита а не разуме га, да ме пита. Он беше нешто читао о Јевропи, па ме пита шта је то Јевропа. Знао сам да ме неће моћи разумети шта је то Јевропа, али опет сам мислио бар приближно ће разумети — појмити, и упустим се у објашњење Јевропе, то тим пре што је то био ђак ТУ раз. Из причања.