Učitelj
858 РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ - прегледа; они су се односили: |. на љутњу; 2. на лутке; 3. на плач и смех; 4. на играчке; 5. на дечије песме; (6. на прва говорна обележавања; 7. на прво осећање самог себе; 8. на страх у детињству и младости; 9. на честе 'особине и навике; 10. на честе покрете без своје воље и на честе нервозне појаве; 11. на осећање према предметима мртве природе;. 12. на осећање према предметима живе природе; 18. на дечија јела; 14. на симпатије и антипатије код деце; 15. на моралне и религиозне појмове. — Курсови о летњем одмору, које држе треће и четврте недеље у Јулу ректор Хели остали професори Клерковог универзитета, имају по четири стотине слушалаца, који драговољно жртвују овим предавањима свој школски одмор и тако се упознају с најновијим испитивањима. „Педагошки семинар“, међународни извештај о педагошкој литератури, педагошким заводима и напрецима педагогије (уређује га ректор Хел с Клерковог универзитетај посвећен је готово искључно развијању ових студија о деци у земљама енглескога језика.
У проучавању дечије душе после Клерковог университета на друго место долази Станфордов универзитет у Калифорнији, ПроФесор Ирл Бернс и његови ђаци дали су овом проучавању знатне прилоге. Стотинак ђака педагошког одељка као и сарадња државних основних и средњих школа знатно су развили статистичку методу, као што је већ горе казато. Професор Бернс такође је дао литератури дечијег испитивања једно драгоцено дело, а многи његови ђаци већ су професори педагогије на америчким семинарима и универзитетима. - ·
Професор Џ. Марк Балдвин с Принстон-универзитета дао је такође важно дело из генетичке психологије: „духовни развитак детета и расе.“ Јелски универзитет далеко је разгранао експерименталну методу при проучавању дечије душе испитујући умор, Физичко развиће, реакцију, време, пажњу, музичку пријемљивост, илузије и халуцинације и духовне подобности н. пр. при такмичењу Педагошке школе у Њујорку и Бофалу, које стоје под руковођењем декана Едварда Зћалу-а и професора М. У. О'вћеа, имају нарочите курсове за оне ученике, који ву већ измакли у проучавању деце. Професор Елмер Броун на универзитету у Калифорнији има једну експерименталну школу, која је спојена с педагошким одељком, где ђаци чине експерименте и проматрања на деци. Растење, моћ виђења, нервне поремећаје код деце у школи испитује опширно ВО: Крон, професор на универзитету у Илиноу; он издаје и месечни часопис за испитивање деце (СП4 Уаду Могу). Овај покрет унапређује и универзитет у Чикагу, где раде професори Ханри До-