Učitelj

УЧИТЕЉ КАО ВАСПИТАЧ 84

(а интелектуалног гледишта штета ће бити та: што оваком наставом неће се моћи облагорођавати дух и развијати разум по начелима поступности, већ на против разум им се мора заплести од онаквих и оноликих ствари, које они не могу да савладају.

Васпитач пак имаће штете с гледишта: моралног, материјалног, и с гледишта времена џ рада.

(С моралног гледишта. штета је та: што ће васпитач учинити своју моралну дужност на спрам својих васпитаника, али каква резултат од тога кад васпитаници неће од њих имати оне користи, које би требали да имају. Онда је логично да је за васпитача штета што је употребио онолики труд, а од труда није добио жељених резултата.

(С материјалног глидишта, штета је та: што млоги васпитачи, желећи да сврше цео материјал који се тражи — остану често пр пе правог успеха за који су радили целу годину. |

За оцењивање успеха, дође какав педант човек за надзорника, који тражи само успех, не обзирући се готово ни на шта друго. И онда шта је с таквим васпитачем 2 Такав васпитач добије оцену која, га руши, јер му смета, његовом даљем унапређењу.

() гледишта времена и рада штета нам је већ позната, кад смо говорили о штети с материјалног гледишта, јер мало час видели смо, да многим васпитачима, пропада, време и цео рад, трудећи се да нешто постигну, док међу тим до стварног успеха се доћи није могло, због неподесног и претрпаног материјала, који је препун у нашим основним школама.

. Дакле, и из овога се може извести закључак, да су свима оваквим незгодама криви они, којима су поверене такве дужности.

Они, којима је та дужност поверена, или нису разумевали своју дужност, или нису хтели заморавати свој мозак, те да помисле о оном што раде или су радили онако