Učitelj
318 РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ
СТВАРНЕ ПОГОДБЕ
ЗА
ПРИМЕНУ ОЧИГЛЕДНЕ НАСТАВЕ У НАЈЦОЈ ОСНОВНОЈ школи
(СВРШЕТАК).
Ц,
Питање које смо истакли натписом нашега чланка појавило нам се само собом још од пре 15 година. Како из последње расправе о специФичеим особинама нашега подмлатка, према другим народима тако и из осталих тврђења, која. смо поступно доказивали, — ми смо изнели низ тешкоћа које би ваљало савладати (по што се најпре проуче) па да примена разних облика наставе буде плодна. За овај други
"одељак оставили смо још неке податке и питања како би
са оним у првом одељку склопиле једну целину. Историјска цртипа о употреби метода очигледне наставе и њеном простирању у наше основне школе као и сувремено друштвено стање које има да помогне том распростирању улазе
у састав као делови овога одељка, о којем ћемо да го-
воримо. '
У почетку нашега чланка рекли смо да је већ 30 година како је код нас заснован нов педагошки правац у настави за основну школу. Тај правац обухвата већ и средњу школу а ми мислимо даће морати заузети достојан положај и на самој 8. Школи. Ево шта вели један немачки писац за велике школе у Германији: „Универзитетска натава мора више водити рачуна о потребама школе; она се доста отуђила од средње школе и велика је провала између онога шоо студенат има да научи и онога што му је потребно за будући позив.“
Ове речи вреде и за наше прилике. Педагогија као наука све више задобива. то име у колико се тачније служи
•