Učitelj

УЧИТЕЉЕВ РАД У ШКОЛИ И ВАН ЊЕ 579

кој школи, сваког дана, после школе, уши пиште, свест му је мрачна и растројена, глава та боли, дисање му, је тешко, живци и мишићи малаксали, а он се осећа сав уморан и клонуо. И то му је тако сваки дан!

5. Што учитељ радећи у школи мора да буде и умом и оком свуда по целој школи. Он мора све видети, све чути, на све пазити и свакога саслушати. Он мора бити и филолог и историк, и математичар, и природњак и географ, и цртач и свештеник — као вероучитељ и као певач. Он мора бити и савестан отац, и нежна мајка, и добар пријатељ, и благ судија, и строг полицај и одличањ учитељ свима и свакоме.

6. Што мора да живи по рђавим местима и у рђавим школама удаљен од интелигентног друштва и лишен благодети свих културних тековина, установа и уживања, где више пута нема шта ни да се једе како ваља. Мора око себе свуд у наоколо да гледа сиротињу и простоту, јад и чемер. Мора да трпи оскудицуу набавци школских потреба. Једном речју мора поред своје муке и невоље, да се бочи и са туђом. (СВРШИЋЕ СЕ)

по во -фоо—————

РУЧНЕ РАД 11 ПОЉСКА ПРЕДА у основној школи

(неколико мисли и НАПОМЕНА)

Већ у првим почецима умног живота човечанског васпитање и образовање сматрало се као главни покретач напретка друштвеног, а напредак друштвени је опет васпитању и образовању давао разне правце, који су бивали основа Џотоњему развитку. После покушаја толиких ве-