Učitelj
НТИ ИЗ МЕТОДИКЕ
ворима. Он мора свакога ученика познавати и знати колика је способност његова мишљења, па према томе мора и удешавати питања. Испитна питања највише се употребљавају у школи. На нижим ступњима, у млађим разредима, преоблађују питања за ратичлањавање. Питања за развијање употребљавају се код старијих ученика, код којих се претпоставља известан ступањ духовне зрелости и способност самосталног духовног рада.
ХхХШ 0 питањима.
Како се граде питања, или, како се пита, јесте веома важна ствар. (вако питање састављено је из два дела, из онога што је познат и одређен у упитној реченици, и из онога, што је у питању остављен непознат и неодређен и што има тек одговором да се одреди. На пример у питању: Кад је умро Кнез Милош2 умирање је оно што је познато и то је један део, а време смрти то је оно, за што се пита и што треба да дође у одговору као други део.
Ово су особине доброга питања:
„
1. ПитАњЊЕ МОРА БИТИ ПРАВИЛНО СА СТРАНЕ ЈЕЗИЧНЕ,
Т.Ј. У ПИТАЊУ НЕ СМЕ БИТИ ЈЕЗИЧНИХ ПОГРЕШАКА.
ПРЕМА ОВОМЕ:
а). Упитна речица мора стајати у почетку реченице и иста се не сме заменити каквом свезом или заменицом. Исто тако у сложеним реченицама упитна реченица мора доћи у почетку. Спрам овога не смеју се правити овака питања : Ужице се налази на којој реци“ Највећа река у Србији зове се какод Он, кад је дошао на владу, колико“ му је било година Због што се закалуђерио Стеван
Учитељ 58