Učitelj
12 РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ
ске прописе, уредбе, расписе и остала наређења, која долазе у круг више или мање административне природе. У овим званичним прописима налазе се често пута целокупни живот и развој дотичне школе. Њима су регулисана разнолика питања, и дата су најпотребнија упуства како треба поступати у разним приликама, које су вечито груписане над народном школом и њеном наставом. У тим законима и прописима прибрана су разнолика искуства, на основу којих је пи упућен. живот школин, да се креће и развија стално и једнообравно. Џрема самоме томе, види се, да је познавање закона и уредаба школских нешто најпотребније свакоме школ. надзорнику. Упознавањем ових одредаба, школеки надзорник ће моћи да остане увек на сталноме земљишту законске основе, и неће љутати у пословима законске и административне природе.
Оволико смо само мислили рећи о важности познавања закона и расписа, којима је регулисан живот наше народне школе. Више није потребно говорити о томе, пошто је вредност упознавања ових одредаба несумњива и толико потребна свакоме школскоме раднику, па и школскоме надзорнику нарочито. Онај школски надзорник који неби био довољно упознат са нашом наставном организацијом, може чинити велике погрешке и долазити у сукоб са наставнипима, а често пута и са својом савешћу. Истина, не сме се ни претпоставити, да би ко још и могао постати школским надзорником, без претходне спреме у овоме погледу. Али, околност, што се за надзорнике нар. школа узимају људи из професорске струке, који су мало или ни мало упознати са законом и расписима за. "народну школу, нагнало нас је да пстакнемо и овај захтев, који би имао да васпостави ваљаност и подобност нечију за школскога надзорника. |
За овако кратко време, од установе сталнога школскога, надзора па до данас, ми смо имали већ прилике да се уверимо у више случајева код неких школских надзорника о овој