Učitelj

КАКАВ ТРЕБА ДА ЈЕ ШКОЛСКИ НАДЗОРПИК 1

слабој страни њиховој. Они су више пута са једне стране пред учитељским скуповима пзјављивали, како су строго законски људи, и док се у извесним питањима нису хтели ни за длаку удаљавати од буквалнога тумачења закона, са друге су стране у другим питањима, тумачили многе ствари произвољно, а често и противно смислу самога закона.

Да оваком непознавању закона, лежи узрок у неспреми појединих надзорника у овоме погледу — није потребно ни доказивати. Зато је, дакле, потребно у интересу самих надзорника, да су им скроз познати сви законски прописи за нар. школу и народну наставу, ша ће онда испунити свој „дуг према школи, и биће сачувани непријатних сукоба које би им непознавање закона и законских прописа могло донети.

4. Надзорник треба да има довољно љубави, самопоуздања, и самопрегоревања у своме послу и раду.

Сваки надзорник има веома велики круг посла п рада. (н мора бити и учитељ учитеља и васпитач и судија п саветник, он мора да је човек бистрих и јасних погледа на свој посао и на своју дужност. Вршити све ово правилно и на задовољство претпостављених власти, није могуће ни замиелити без одлучне љубави према послу, коју треба да прате подједнако и лично самопоуздање и самоопредељивање у раду. Онај који нема љубави, који нема самопоуздања и самоопредељивања у своме животу, човек је слабе природе који се заноси и повија по свакоме ветру, а често је пута склон пороцима и страстима. Пре свију ове је врлине нужно да има онај, који жели да се назове надзорником народне школе. Он треба пре свега да има чисте, праве и истините љубави према своме послу и према учитељима; он треба да је скроман и учтив у дружењу са њима! Ко не чини тако, ко нема тога благороднога својства, код кога је пресахла љубав према своме узвишеноме послу и непосредним радницима школским — учитељима, тај би требао што пре да иде са тога места