Učitelj

ПРИ вр. 2 А

СВЕСКА 2. БЕОГРАД 1899. ОКТОБАР ГОДИНА ХЈХ |

ПЕДАГОШКО-КЊИЖЕВНИ ЛИСТ

РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ ЛЕ |

Какав треба да је школски надзорник према школи == и према учитељу ;

РАСПРАВЉАО НА ХУГ УЧИТ. СКУПШТИНИ

јов. Максимовић учитељ | и уредник „Учитељеског Весника“

(Свршетак)

5. Надзорник треба да је богат искуством.

Мекуство се тече у непрестаном дружењу са људима и у непрекидном раду и пословању. "Онај. који нема довољно искуства, није довољно ни дружељубив, а људи који уживају у самоћину одвојености од света —- саможивци су. Одвојеност од света у много елучајева значи човекомрзост а најчешће леност, малодушност, себичност. „У школи искуства, даје се једино изучити практична мудровт. Тврдим Фактима живота ваља на сусрет изићи, ако хоћемо да дамо нашем карактеру онај печат истине, који се добија стварним додиром са, светом, а никада простим читањем и приповедањем.“ (Смајле). _ “

Сваки круг раденика у државном и друштвеном животу, има и свој круг стечених искустава. Прибрана искуства, сређена у целину и систематизирана, постају науком и доводе дотичне раднике до највећега савршенства. Они људи, који –

УЧИТЕЉ “