Učitelj
ПАРИСКА ИЗЛОЖБА : 801
рода образовања, чак сваке поједине школе, планови, модели, Фотографски снимци самих школа, модели од школских ствари, зборници наставних програма, правила, извештаји о методама предавања и с резултатима који су постигнути у дотичној школи или у извесно групи школа, модели ученичких радова, сваковрсне колекције ит,д. У опште организатори научног одељена изложбе спремају св
да даду публици што јаснију и потпунију представу о успесима који су постигнути, за последњих 10—25 година, у раззлим гранама на родног образовања а нарочито о данашњем стању сваке од тих грана по школама, департаментима «у пелој Француској. Судећи по ономе што је већ спремљено, унапред смо дубоког уверења да ће органи. затори постићи свој циљ.
Упоредо са изложбом у Паризу ће се на лето идуће године састати читав низ међународнит конгреса за народно образовање пи васпитање, Најинтересантнији биће: конгрес за основно образовање, конгрес за техничко, пољопривредно, средње и више образовање, конгрес за ширење друштвених наука и конгресе за друштвено васпитање ит.д. Један део тих конгреса састаће се у Сорбони (главна 60гословека школа у Паризу), а лруги у нарочитој палати, која се нодиже нарочито за конгрес на изложби, на самој обали Сене, и која ће бити снабдевена сваковреним удобностима као и здравом и јевтином рестаурацијом специјално за чланове конгреса.
Међународни конгрес за осноено обравовање створиће се 2. августа (по новом) у Сорбони а затворити б августа. У радовима тога конгреса може учествовати сваки, који. се год бави предавањима и који се интересује питањима, која се тичу народнот образовања и васпитања, само треба да се упише за члана конгреса и плати 8 Франка чланског улога. Конгрес ће се поделити на пет секција према броју питања, која имају да се претресају. Програм тога конгреса, овакав је: у
1. Домаће васпитање. Његове одредбе, границе и примена према сваком ступњу основног образовања. Какав треба да је однос између теорије и практике на сваком од тих ступњева. Општи план вастштања и његов програм за сваки од тих ступњева. Ко треба да се стара о настави, да ли она лица, која су се за то специјално спремала или саме учитељице, које су добиле извесну припрему. То питање расправљаће: сенатор Пол Штрос пи инспекторка материнских школа г-ђа Брес,