Učitelj
ВАЖНОСТ И ПОТРЕБА ШКОЛСКОГ МУЗЕЈА У СРБИЈИ 591
добити поклонима са разнит страна. 'Греба само хтети, умети пи знати шта се може, и на који се начин може за школу да изради и спреми. Уверен сам да би наши учитељи знали, умели и хтели свето радити, само кад би имали где да се упуте, да виде шта и како могу урадити у овом правцу. А и ту школеки музеј пружа помоћи боље и брже него ико други. Разгледајући разноврсна наставна срества наставници ће прво увидети да је рад у школи с њима много бољи и лакши, за тим ће се код њих развити јака воља да и њихова школа не буде празна, а на послетку долази довијање пи старање како да се то постигне. Кад овде виде шта су други израдили од наставних срестава, одмах ће се сваки на њих угледати и њиховом примеру следовати. А како ћеу скоро сви наши учитељи проћи кроз курсеве разног ручног рада и како ће многе школе имати радионице своје, то ће после бити још лакше да се тамо по што год изради за школу.
(ем тога, кад се већ осети јача потреба и развије воља за снабдевање школе наставним срествима, онда ће се тражити и други начини да се које наставно срество добије. Н. пр. приредиће ве која забава у корист тога, замолиће се који пријатељ школе, да купи што школи за спомен, или ће се замолити који занатлија да што изради за школу.“) |
Све се то може, а код нас се то не ради. Школски музеј ће утицати да се отпочне, он ће упућивати шта ће се и како ће се даље радити. А кад се већ отпочне на том радити, онда ће, поред угледања, наши учитељи моћи створити и по што год ново. Јер и та силна и многобројна наставна срества, која постоје у свету, нису с неба пала, него су их измислили људи који су о школи размишљали. А код нас у
уТреба само умети ваналлији објаснити шта да изради за школу, па ће многи радо и бесплатно по што год израдити, нарочито ако има и своје дете у у тој школи. Мени су једном прости дунђери, оправљајући школске клупе, начинили лепу рачунаљку с плочама, која је за ПГ равред веома добра. Они изрендисали м исекли даске, ја писаљком ивленирао квадрате и рачунаљка би готова. Гравесаздов претен (ва Физику, начинио ми је један обичан лимар за два гроша.