Učitelj

ВАЖНОСТ И ПОТРЕБА Школског МУЗЕЈА У СРБИЈИ 588

тересантне збирке, него и што имају ту да упознају многе ствари, које су им потребне, што ту имају чему да се науче. Нрви просто не разумеју ову установу, други је још. не схватају потпуно; а тек трећи разумеју оно што гледају. Али, на жалост, ових, трећих мало је, других има највише, а првих, истина има најмање, али је срамота што их и може бити у данашње доба барем међу људима просветне струке

Морам приметити, да и ови први нису сви једнаки. Једни од њих гледају збирке школског музеја као онај кочијаш у једној причи Јанка Веселиновића, који вози путника и кад овај с усхићењем гледа природне лепоте у околини, кочијаш му се ишчуђава и вели: ја не знам што тако неки гледају у брда и долине! Ја тако једном гледао, гледао, гледао, па ништа. Тако и ови гледали, гледали збирке школског музеја, па ништа. Други опет веле: што ће ми тај музеј, кад ја не могу њим да се користим, него само ви, београдски учитељи. А ово, да се користе, разумеју тако, да узму коју ствар из школеког музеја, па ла је однесу у своју школу и да се њом служе. #) Кад би могли да се служе или лично да се користе стварима школског музеја, вредео би им, иначе не. И док је код првих само просто неразумевање, код ових других је и неразумевање и себично ехватање онога шта је корисно. Знао“ сам да има људи, који не цене све што се не може појести и попити, или какве друге личне користи донети, али у овој ствари такво мишљење нисам очекивао, јер овде, поред других користи има и нешто личне користи за сваког просветног радника.

Но, као што рекох, број ових је мален, те се овде око њих не морамо нарочито задржавати. Овом чланку циљ је да узнесе важност и потребу школ. музеја у опште, а нарочито за нас у Србији, те ће после овога једни увидети колико је био широк или узан круг њихова схватања ове ствари; а

ЕУ -

#) Овако мишљење изрекао је приликом прошле 1 5нт. екупштине и један бивши потпредседник учит. скупштине,