Učitelj

Бе

за које су време срећнији народи могли гигантским корацима у просвети од нас одмицати и боље напредовати.

Наше просветне прилике за 71 годину биле су дакле непогодне и погодне. Задатак овоги краткога и временом ограниченога предавања и није да дубоко улази у те наше просветне прилике и неприлике. Његов је циљ тај, да удо"_реди основне школе једне велшке, богате и срећне земље са нашим школама и њеним садашњим стањем које сви видимо и чији Пулс једва можемо опипати, јер је и сувише слаб...

2. Према државној статистици, наш данашњи учитељски

кадар овако стоји: |

Ушисља има - ,. -- | 349 Упитељина има == -— 856 - Свега · 2205.

3. Наши ђаци по свима основним школама представљени су овим бројевима: Мблнких“. = 89365 2Конских: >= 22081 (Света - 107446. 4. Основних школа имамо у овој години свега 1.263. 5. Број француских ђака у Паризу представљен је следећим цифрама:

ПАША ~ __ - . _ - _ 796 ђака ОНО 5 (50 По забавиштима (оба пола . 4551 ,

(вета 19912 Пака А из овога, што је овде под 3 и под 5 поменуто, јасно се види како стоје сразмере школовања женске и мушке деце у Србији и у Паризу. И доку Србији на 107.446 ђака по основним школама, женске деце нема више од 22.081 (а то чини /7'199%6/), дотле у Паризу на 153.616" ђака, женске деце долази 73.880, што чини 46:70%, а то је ве-

# Општа писменост народа у Србији износи само 21'080/0! # Сабрано је 79.786 са. 78.880.

УЧИТЕЉ

>