Učitelj

3

изнићи нов покрет, нов правац, нов живот наш и нашега удружења.

Ми та размишљања баш желимо да изазовемо, али хоћемо да им овим чланчићем потпомогнемо правац правилног тока, и да говорећи о потреби и задатку удружења додирнемо и питање како је тој потреби наше удружедње до сад одговарало. Учитељско Удружење, какво је такво је данас, има своју прошлост, своје тековине, свој рад и свој углед. Каква је таква његова прошлост она је ипак за учитељство_ у Србији поносна. Наше удружење није постало из празне жеље и голе сујете за парадирањем већ што је хтело искрено да поради заједничким силама на духовном развитку како својих чланова тако и српске омладине коју њени чланови васпитавају. Тековине Удружења макар биле и незнатне остају тековинама — остају производ рада и усталаштва његових чланова. Рад, и углед удружења није никако нашкодио ако није помогао да се о учитељству у Србији у опште води рачуна више него што се дотле водило.

Па кад се то све зна и кад то нико порећи не може онда за што не бисмо сви, колико год нас је, прихватили мисао удружења и разрађивали је што више тако да оно добије још више угледа, полета и значаја а учитељство више важности и вишег интересовања >

Нама учитељима мора лежати у првом реду брига за бољитком и напретком основ. школе. Ми смо њени радници и најглавнији фактори у њој. Од рада и напретка у нар. школи зависи и општи напредак просвете а од ширеи боље просвете у народу зависи целокупни напредак народног живота: Па да ли се потпомагање напретка основне школе и брига о заштити њених интереса и отклањању сметња може вршити боље појединачно или удруженом снагом> Негативан одговор може дати само онај ко не мисли или ко хоће за инат да говори или ко није посма-