Učitelj

120

Уч: Сад ћемо да цртамо разне ствари, али од сваке само по једну.

Учитељ црта разне ученицима познате ствари и то на оној страни табле што је шпартана у квадратима. У сваком квадрату ћо се нацртати по једна ствар. (Ученици треба да имају таблице " са што је могуће већим квадратима). Свака ствар нацртана да се огради са 4 црте (као сандучић). (Ограђивање ово је једно одлично_ срество те да означи заједницу 2, 3 и више ствари а служи у исто време за одржање реда на ђачким таблицама.) Да би се „сандучић“ направио нек ученик вуче писаљком по већ ишпартаним странама. квадрата. — Између два сандучића да се остави празан по један квадрат. Такође се између два реда оставља по један ред празних квадрата. То је врло корисно ученике најпре навићи сандучиће да цртају а затим одређене ствари да доцртавају. -

Учитељ тачно контролише, да ли свако дете може ова описивања да нацрта. Он ће при том имати дивно искуство, да наскоро и најслабији могу преставити облике писаљке, јаја, трешања, шљива и др. док њима често тешко дође, далеко лакши облик слова да исцрпају. При горњем цртању долазе сваком детету преставе сасвим познатих ствари као аперцепција у помоћ и обасјавајући посао. Путоказ за вежбање за облик слова.

Уч: Сад ћемо сваки пут по 2 ствари цртати у један сандучић.

То ће се радити на гореописати начин: Опет ће у сваки квадрат на таблици бити по | ствар нацртана, али да слика „два“ 2 квадрата заузима. Долази тачна контрола. -

За овим ће се измењати 1 ред слика за „један“ и 1 ред слика“ за „два“. Контрола!

Писање цифре 1 и 2.

Уч: Сад ћемо да учимо да пишемо !, како га пишу људи.

Ако аперцепције престава није претходно било не може бити _ говора о анализи. Е

Учитељ одмах пише | и даје да се преписује. Најпре опомиње _ на већ изучено (ђ и пушта ученике да изналазе сличности и разлике облика. Сличности помажу схватање облика 1.

У сваком квадрату да се напише по (540 1 тако да иде од горње стране квадрата до доње. -

Уч: Сад ћемо и 2 учити писати тако, као што га пишу људи.

Свде 1 служи као аналитички материјал. У даљем говору то се заокругли. Пошто су обе лекције свршене до синтезе, овелун