Učitelj
139 одмах Извештајноме Одбору, који ће их проучити и поднети сутра о њима свој извештај и дебату о њима ставити сутра за дневни ред.
Скупштина прима овај предлог и извештаје Главног и Над-
зорног Одбора као и извештај Управника Школ. Музеја упућује Извештајноме Одбору.
Из истих разлога, председник пита Скупштину, да и пројекат правила који ће вечерас изићи: из штампе упути одмах дотичноме Одбору како би и претрес њихов могао ставити сутра на дневни ред.
Скушштина прима и овај предлог.
Прочитано је писмо др. г. Светозара Марковића школ. лекара с којим шаље 304 комада разних својих књижица и 166 ком. „Правила за школску хигијену и народно просвећивање“, да се раздаду члановима Учитељ. Скупштине.
На овоме поклону и пажњи према учитељима, скупштина је г. Марковићу изјавила своју благодарност.
Председник извештава скупштину да је стигло неколико молаба и један предлог.
Скупштина их упућује дотичном Одбору.
За тим је председник дао реч г. Др. Марковићу који је продужио своје предавање.
Предавање је било врло интересно пуно лепих и корисних примера и опасака запажених у француским школама а изнесено упоредо са опаскама и недостатцима у нашим школама и трајало је до 5 часова. Скупштина је саслушала са највећом пажњом.
На завршетку свога предавања г. Др. Марковић је извео овај закључак:
1. Све наше школе више и ниже не одговарају хигијенским и педагошким погледима сувремене науке.
2. Социјалан живот ђака у нашим школама је жалосан услед сиротиње. Нико не води рачуна ни о угледу њихову ни о здрављу њихову. -
3. Наши планови и програми за осн. школе од 1899. год. не одговарају циљу коме су намењени и не дају оне резултате који. се очекују.
4, Дух и правац програма и планова који владају у франц. школама могли би послужити и за наше школе.
5. Треба и у нас завести ђачку штедњу. 6. Завести ручне радове у школи у интересу напретка народног.
95