Učitelj

139 одмах Извештајноме Одбору, који ће их проучити и поднети сутра о њима свој извештај и дебату о њима ставити сутра за дневни ред.

Скупштина прима овај предлог и извештаје Главног и Над-

зорног Одбора као и извештај Управника Школ. Музеја упућује Извештајноме Одбору.

Из истих разлога, председник пита Скупштину, да и пројекат правила који ће вечерас изићи: из штампе упути одмах дотичноме Одбору како би и претрес њихов могао ставити сутра на дневни ред.

Скушштина прима и овај предлог.

Прочитано је писмо др. г. Светозара Марковића школ. лекара с којим шаље 304 комада разних својих књижица и 166 ком. „Правила за школску хигијену и народно просвећивање“, да се раздаду члановима Учитељ. Скупштине.

На овоме поклону и пажњи према учитељима, скупштина је г. Марковићу изјавила своју благодарност.

Председник извештава скупштину да је стигло неколико молаба и један предлог.

Скупштина их упућује дотичном Одбору.

За тим је председник дао реч г. Др. Марковићу који је продужио своје предавање.

Предавање је било врло интересно пуно лепих и корисних примера и опасака запажених у француским школама а изнесено упоредо са опаскама и недостатцима у нашим школама и трајало је до 5 часова. Скупштина је саслушала са највећом пажњом.

На завршетку свога предавања г. Др. Марковић је извео овај закључак:

1. Све наше школе више и ниже не одговарају хигијенским и педагошким погледима сувремене науке.

2. Социјалан живот ђака у нашим школама је жалосан услед сиротиње. Нико не води рачуна ни о угледу њихову ни о здрављу њихову. -

3. Наши планови и програми за осн. школе од 1899. год. не одговарају циљу коме су намењени и не дају оне резултате који. се очекују.

4, Дух и правац програма и планова који владају у франц. школама могли би послужити и за наше школе.

5. Треба и у нас завести ђачку штедњу. 6. Завести ручне радове у школи у интересу напретка народног.

95