Učitelj

163

ристи од борова дрвета“, „Опис кита“, „Исландски маховина“, „Употреба иловаче“, „Жива“, и још многи други...“

Распоред и излагање појединих чланака врло мало за довољавају: принципе психолошке поступности. Мало се освртало на: „од лакшега тежем“, „од познатога непознатом“, „од конкретнога апстрактноме“, „од ближега к даљем“.... Свуда су теже ствари истакнуте напред, а басне и краће. причице иза тежих. Напред су дужи, а позади краћи чланци. Апстрактне ствари иду пре од ствари, које су деци блиске, схватљиве, из њихова живота...

Зар се није могло да прошара, а да се не огреши о поступност 2!... Могло је, али би се онда одступило од вештачке поделе књиге. Још један разлог више у корист природне поделе...““

Приређивачи читанка за Ги 1 разред били су обазривији, па су им и читанчице боље и подесније.

Јовићевој читанчици замера се највише то, што се у њој, веле: налази грађа прикладна за забавиште. А то

је баш оно, што је у њој по најбоље, па ипак је истераше

из школе, отргоше је од школских малишана!.... Тако исто избачена је из употребе и читанчица за П

разред. Ова је читанка понајстарија. Она је дело ваљаног педагога пок. Др. Ђорђа Натошевића. Она је до душе над-

живела свога аутора, али зато није ни најмање уступала

читанкама, које су се доцније јављале. Шта више: она је

својом ваљаношћу високо стајала над својим другама. Нема сумње ово јој је и продужило живот до прошле године...

Драг. Петковић УЧИТЕЉ. (Наставиће се)

# (С овим примедбама поштованога друга Петковића не слажемо се јер су скоро сви ови чланци баш врло згодни са своје грађе која има везе са оним што ве из земљописа п позн. природе казује. Уредн.

++ Џ ово је погрешно гледиште. уреди. ож