Učitelj

659

И Тимока златнога потока Кршне Босне и Врбаса Дрине, Уне и Цетине И све редом наоколо 2 Које родољубиво срце неће уздрхтати када види како су учитељи из Србије, Старе Србије и Маћедоније, Босне и Херцеговине, Далмације, Хрватске, Истре, Славоније, Срема Барање, Бачке и Баната, Црне Горе и Шумадије, стали раме уз раме, друг уз друга да се братски разговоре и посаветују шта им ваља заједнички чинити за срећу свога народа шта им треба радити на учвршћењу духовних веза које за сада доста лабаво везују синове нашега народа> Али оставимо се за овај мах тих величанствених илузија, имаћемо. кад уживати у њима па се обрнимо нашим пословима и задацима које нас очекују.

"У нас су упрте очи са свију страна. Од нас се много што шта очекује. Да ли смо спремни, да ли смо кадри да допринесемо са своје стране ономе што се од нас тражиг "Да ли смо завирили дубље у душу народну и шта јој можемо на сусрет изнети > 5 |

Та питања нас сусрећу на На кораку нашег заједничког рада.

Та питања нас подсећају на наше | дужности које нам налажу да испитамо себе да ли смо пре свега добро посмотрили шта се око нас догађа, да ли смо свесни прилика. у којима се наш народ налази, да ли смо размишљали које су његове суштаствене потребе и како се оне могу подмирити и најзад како стојимо С резултатима нашег досадашњег рада 2

Пре почетка нашег рада бацимо поглед на слику нашега народа који је упро очи у нас, своје апостоле, народ, који се нада стварној користи и резултатима нашег рада па посмотримо шта се види у перспективи.

Погледајмо дубље у ону масу нашег народа која ин-

- 1'