Učitelj
526
повишице старијим учитељима да изнесе пред Народну Скупштину још ове сесије, јер је то питање не лично сталешко — већ питање начелно, питање политичко и државно. У времену, кад се тежи за утврђењем праве парламентарности и демократије, не треба да се у просвети осети не само никакве неправде, него и помисли да се основни принципи уставности могу заљуљати.
Тај предлог Г. Министра просвете гласи:
Народној Скупштини.
Применом закона о народним школама, од 19. априла 1904. године, млађи учитељи, са потпуном учитељском _ спремом, доведени су-у такав положај, да се ради регулисања његова обраћају министарству просвете и црквених послова, па и Народној Скупштини. Њој су они, у сазиву 1905. године, поднела молбу, која је послата министарству просвете и црквених послова, и оно је 5. децембра 1905. године, ПБр. 16.875., известило Народну Скупштину, да ће за идући скупштински сазив спремити и поднети измене и допуне у закону о народним школама, па ће се том приликом моћи да учини и оно што се тражи поднетом молбом. Само из ових разлога скупштински одбор за молбе и жалбе, и ако је нашао да је захтев праведан, одлуком својом од 5. децембра 1905. године, ОВр: 1120. предложио је Народној Скупштини, да пређе преко ове молбе.
Па како предлог о намераваним изменама и допунама у закону о народним школама није поднесен, нити се то може учинити сада, а међутим је постала потреба, да се ова ствар одмах расправи, то ми је част изнети пред Народну Скупштину, да је она расправи својим законодавним решењем. _
Чланом 81. закона о народним школама од 1904. године одређено је, шта ће се, при ступању његову у живот, урадити са свима категоријама учитеља и учитељица, које