Učitelj

658

Не подцењујући дакле ни то пријатељство г. Давидовића, које је потицало из чисте искрености и у најбољој намери, налазимо се научени тим искуством у прошлости — да овога пута више апелујемо на разложност у мишљењу данашњег г. Министра просвете.

И верујући, да та позната разложност и самосталност, неће ни овога пута оставити данашњег Господина Министра просвете, и да ће Он, разлоге наше изнете у сва три дела наше расправе — а поткрепљене конкретним примерима — довољно оценити и као умесне усвојити ми се налазимо дужни, да сва наша досадања излагања, и тражења, модификујемо у ово неколико тачака; како би према томе Господин Министар знао: шта учитељство_ тражи : |

|. Превод наставника на плате по данашњег закону извршен 1. Јануара 1905. године; —- доништшти као по све противан и данашњем закону и Земаљском Уставу па извршити поновни превод наставника на плате по данашњем закону, придржавајући се строго и школског закопа и Земаљског Устава.

П,. Поједине школске законе: онај о класама; па онај од 1881. и 82. год., па онда од 1898. год., као и сам данашњи закон о народним школама, примењивати само у оном времену, од када је дотични закон ступио у живот па за у будуће док није другим замењен, а никако један закон примењивати у прошлости када он ни постојао није.

Ш. Раније извршен превод наставника са класа на закон о учитељским платама од 1881. год., сматрати као свршен факт, као закон, јер је на основу закона и рађен, па године службе обрачунате у том преводу не | у овом преводу у поновно обрачунавање.

МУ. Сваки закон применити само онако како он гласи, и како фактички га треба применити — а не онако како се даје: извести и закључити; према томе и године службе