Učitelj

687

своју дужност, у толико је настава боља, јер она боље ва-

спитава, негује у својих васпитаника вољу и карактер. Овде се неговањем интелекта, т. ј. његове моћи фан-

тазије, негује и морално осећање. Овде се додирују инте-

лектуално И морално васпитање. К. Јов.

0 РАДУ У ПРИПРАВНОМ РАЗРЕДУ

СА ЈЕДНИМ ПРЕДАВАЊЕМ од т Драгомира М. Ћосића учитеља.

__„Бе Јапсасеј а ФфЊ Мах Мег, чш уошаћ тагдаџег раг Ја епегојанетеле аие! ауапбасе Ја рагоје доппе а | ћот те «иг Гапппај, Је Јапсасе езЕ „Је Киђтедп де Гезрењ“, ег Гапппај езе шесарађје де Је !тапећ г. 1 'асе езђ ехргеззтуе, таја, еп се аш сопсетпе ГепГале, је Јапсасе п'езе раз цп зеш ЕКиМеоп. а Ттауегзег, с'езЕ рој цпе тијиде де реез глегез ди" 1 до Трапст Типе артев | аите, раг ребез Ђопаз =псееза а. ауапЕ Фађогдег Ја Тетте ртопи5е“. (бађгјеј Сотрауге: [7 Еуоћшоп..... сћариге Х1 р. 254.)

Научна Педагогика утврдила је већ, да они наставни предмети који својом грађом дају више штицереса имају превагу и већу васпитну вредност од предмета, чија садржина даје мање интереса. Отуда се предметима ешичке садржине даје првенство у програму васпштне наставе, јер они том садржином својом свестрано утичу на развитак духа и срца дечјег. Према том различитом утицању грађе појединих настав. предмета на развитак духа, предмети се и деле на две категорије: на сшварне п релалшивне према томе

Н „Говор, рекао је Макс Милер. који јасно означава какву надмоћност реч даје човеку над животињом, говор је „Рубикон духа“, и животиња је неспособна да та прескочи. Слика је пуна израза. (силна), али тшлао се детета тиче. говор није само један Рубикон којега треба прећи, већ је то множина малих речица које треба прегазити једну за другом, наизменичним малим екоковима, па тек онда стићи у обећану земљу“. — (научити говорити.) (Габријел Компејре: одељак Х]Е: „како дете учи говорити“, стр. 254)