Učitelj

798

децембру, јануару и фебруару не похађају школу сваког другог дана (због зимског течаја).

2.) Зимски течај траје 2 године и то за оне, који нису походили осн. школу од 11—15 године, млађе не примати.

Рад овог течаја траје у новембру, децембру, јануару и фебруару, сваки други дан.

3.) Продужно школовање траје у месецу октобру за оне који су свршили осн. школу и зимски течај по 10 дана — одвојено.

4.) На овај начин оно што не походи основну школу, походиће зимске течајеве и школска упражњења. А ако ко којим случајем не походи ни једно, онда ће походити у касарни зими тако зване школске курсеве како писмени тако и неписмени. На тај начин нико не може избећи а да не буде добио најпотребнију писменост. Тако би према нашим приликама на најлакши, најјевтинији и најбољи начин све наше будуће генерације добиле потребну писменост.

Ширење писмености преко одраслих пи нешколованих.

Но нама је потребно да се позабавимо и са овим питањем: не би ли се како распрострла писменост и међу оне, који су неписмени а прешли су 20 година старости

па на више. По мом мишљењу и овде се може делати у

два правца. а) У ком год месту изјави најмање 20 лица да желе да су писмени слати нарочите учитеље — путујуће учи-

шеље, који би за 3 месеца дали им најосновније знање из писмености. А како је код њих без сумње јака воља, а и увиђање потребе за писменошћу, то ће они сами а уз припомоћ других ђака и месних учитеља даље се сами усавршавати. Из тог места ишао би тај учитељ у друго место, и на тај начин ширио писменост и међу одраслима,

6) А за оне, који су већ у године ушли, може се и међу њих ширити писменост на тај начин, што би се пра-

а ан за ке ла