Učitelj

У ТИРЕЈБ

ОРГАН УЧИТЕЉСКОГ УДРУЖЕЊА У КРАЉ, СРБИЈИ И СВИХ СРПСКИХ УЧИТЕЉА

Излази месечно у све-

ЦЕНА ЈЕ ЛИСТУ: скама од 5—6 табака Београд, | Октобра

|

| да чланове Учитељског

| Удружења 5 динара, а за

| остале 10 динара годи- - Олб | | шње. да српске школе и

гајнику :лавнога Одбора, учитеље ван граница а рукописи уреднику Свеска ||, Год, ХИП, | Краљ. Србије 6. кр. год.

Претплата се шаље бла- 1907,

Власник, за УЧитЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ, УРЕДНИК

| ПРЕДСЕДНИК ГЛАВНОГ ОДБОРА | МИХ. М. СТАНОЈЕВИЋ УРОШ БЛАГОЈЕВИЋ | УЧИТЕЉ У БЕОГРАДУ,

ЕТИЧКО ПРОЦЕЊИВАЊЕ У НАСТАВИ = Д-р бтев. М. Окановић —

професор.

Човеков дух врши тројаку улогу. Он има, да удозна стварност, да је процени и да је, најзад, измени, како је човеку за живот потребно. Па с тога има и три групе психичких појава, којима се ове улоге врше, а то су: појаве сазнања, осећања и воље.

Када не бисмо имали осећања, као што је случај у понеким патолошким појавама, све, што нас окружава, за нас би било само стварно т.ј. ми бисмо знали, да све то постоји, али не бисмо могли процењивати вредност појединих предмета или појава. Ми бисмо у томе случају били према свему индиферентни. Ништа не бисмо ни мрзели ни волели, ничим се не бисмо одушевљали а ништа не бисмо ни презирали, ништа нам не би било ни лепо ни ружно, ни пријатно ни непријатно, ни добро ни рђаво и т. д. Осећањем, дакле, човек процењује, да ли какав предмет или појав или одношај у животу има за њ вредности или нема. Вредност се исказује осећањем допадања, невредност пак осећањем недопадања. Одсуство осећања пак јесте индиферентност.

=

УЧИТЕЉ (