Učitelj

223

Више ове кугле је место где гори. (Плех, месинг). Шта има па жишку 2. (На жишку пма једац завртањ — шраф). Шта бива кад се тај завртањ одврпе 2 (Онда се види), а кад се заврне“ (Онда се пе види). Шта има на жишкуз (Има обруч). Шта се меће на лампу да се не би очи кварилез (Меће се зелен шешир).

Како се зове део лампе који се горе с поља види,

(Цилиндер). Нашто ће онз

Цилиндер је топал. Ухвати га! Шта опкољава он“

(Цилиндер опкољава пламен).

Кад се лампа пали 2 (Кад се не види). Шта чини опаг (Светло).

Кад се руком поред лампе мапе, како се онда осећа (Топло).

Како се лампа пали“

Са лампом се мора опрезно радити. За што 3

Запишите : На лампу треба пазити да се не претури.

Упоређење: Лампа што виси и обична лампа.

Цртање лампе.

По немачком А. М. Станојевићева. (наставиће се) 5

ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД

Курсеви за даље образовање учитеља у Немачкој. — Мерпиуејев —

Код немачког учитељетва огледа се, највећма, тежња, за својим даљим образовањем. Ту околност сведоче нам статистички податци који су пре кратког времена угледали света у пемачком часопису „Пешвеће 5Зећије“ који је допео извештај о делању свих ових установа. Ове устапове за даље образовање учитеља, подељене су у три групе: 1. У стална предавања теориска и практична која се држе преко целе године; 2. Предавања, која се држе на универзитету, за време школског одмора; 3. Предавања, која се држе с времена па време, а која се не држе на универзитету ипти за време школског одмора.

Предавањима, која спадају у прву групу, а чији се курс држи у Берлину, — ударило је темељ, Учитељско Удружење 1874. год. И та установа без престанка врши свој задатак у одређеном правцу. –

На овоме курсу, предузима се већим делом, учење страних језика, покушаји из физике и математике, која изводе прак-