Učitelj

551

израђивати овакве уџбенике с обзиром на наш национални живот и наше потребе. У Немачкој је ова читанка топло препоручена за уџбеник њихових поменутих завода. ·

ђ) МаНопаје _Егакипде уда Напршапп 200 5. Зегавђиге: На ВУ Ка еу Ви 1907 год: 4. т.

Овај уџбеник, који је обрађен за немачке прилике и познавање немачке домовине и њој оближњих земаља, није одређен за који разред и коју школу може бити употребљен, већ је написан у том смислу, да може послужити и користити „свем млађем свету“, код кога треба да се гаји национално осећање, познавање домовине своје и развија осећање према тој домовини. Место, каже Напрбтпап, где се наша домовина налази, у којој се ми налазимо и трпимо зло, као што се радујемо добру, јесте нешто, што ми треба добро да знамо, јер док се добро не познаје домовина своја онда се не може имати ни љубави према њој.

И овај уџбеник може да послужи врло корисно као пример добре израде земљописа примењене према српским приликама.

су Ката Теџмрхет, Гећтег по Бетруа. Метофавеће Јаћгуфтде дев едетепћатећ Бесћепиттттећев ; У Те: Паг Витсегећеп Кесћпеп; Гете, АПтед Наћи 176 Зиши 2. т.

Задатак рачунања јесте, по Тепсеру, особито при последњим годинама рада у основној школи, код разреда, који ће скоро да доврше школу, да се код ученика развије интерес ранунања, да би на тај начин могли да схвате и разумеју модерни привредни живот, саобраћај трговину, капитале, занате, а тако исто на живот у општини и држави. Рачуни треба да се односе дакле на такве друштвене прилике, што ће бити корисно и употребљиво сваког часа у животу. Овде у овом делу изнете су све те врсте рачунања на врло методичан начин. Дело је намењено за основну школу; садржи и један одељак о грађанским рачунима; ово је дело препоручено, као врло добро израђена рачуница за основну наставу.

4) базећет ита 77. Ређгћ Зепитатећтет; Метод јпл аде Отреттасте гт Ђесћтећ, пчпа 2 дет Калитеећте, Т,ећртла; От, 266 Бебе. 2.60 тп.

Ово дело хоће да подпомогне нарочито усмену страну пред“ мета, усмено рачунање и разумевање просторних односа. У првом се одељку овога Уџбеника говори о психолошким основима наставе, (циљ и задатак наставе рачунања, суштина и постанак броја, градива и т. д.), У другоме су одељку пак лекције са методичким