Učitelj
784
времена. Особито ревностан биолог ће и нехотице своме омиљеном предмету највише времена приграбити, што се пак не би могло никако одобрити.
Кад би се пак предмети проучавања тако наместили, да се с више. страна могу у исто време посматрати, то би се потребно време у пола скратило, а кад ствар добро дође од руке, и за читаву трећину, те би се на тај начин много добило, и то не само у интересу биолошких струка. Засебан сто за тај циљ у учионици намештати, то опет код нас не допушта њен ограчени простор, а кадкада и прилике са погледом на потребну светлост. И према томе морамо гледати да изађемо на крају са онолико простора, колико га имамо, те се задовољити и са онаким местом у учионици због кога не може настати никаква сметња за чишћење и проветравање, а предмети проучавања да се сваки пут могу довеста у исти положај према правцу светлости. Овим условима одговарала би једна поличица на чекрк, која би се утврдила повише прозорске даске, те се на подобу врата унутра отварала. Кад се
|
| | | |
|| |
14 Ћ С ЛА и
ПН Со из
11
1
хоће да приступи посматрању, онда се речена поличица са пред-
метима на њој обрне унутра у собу. На тај ће начин куд камо
већи број ученика бити у стању да учествујз у опиту и у исто време га посматра. Тако обртање даје довољно могућности за чишћење и проветравање. Оваки начин покретања не изазива ни-