Učitelj

192

Пази на ивицу листа! Ђ. Ивица листа је цела. Уч. Нацртај облик једног листа на табли! (Догађа се.) Уч. Настави даље! Ђ. На стаблу је један звонасти цвет. Цвет се састоји из 6 црвених цветних листића. У средини цвета су 6 прашника и један тучак. Уч. потреси цвет над овим парчетом хартије! Ђ. Испада много жутога прашка; то је цветни прах. Уч. Сад знате одкуда је нос ученику Д. при мирисању лале постао жут. Ђ. Он је тада истресао цветног праха. Уч. Овде сам вам донео још један струк. (Показати једну прецветалу лалу.) На њој је такође била једна дивна лала, сад је нема више да се види. Зашто» Ђ. Листови су опали, стоји још само једна дебела, многоока чаура на стаблу. Уч. Ту нам се мори дати прилика опет за једно истраживање. Како је од лепе лале постала ова зелена чаура >» Уч. Записаћемо и ово питање на. табли. Сада обухватите што смо видели на стаблу лале!

1. У земљи је мрка главица са многим белим жилицама.

2. Из главице избија дугачко, округло и пуно стабло.

3. На стаблу су три дугачка целцаста листа, који обухватају стабло својим доњим делом.

4. На сваком стаблу има по један шарен, звонаст цвет, који се састоји из 6 цветних листова.

5. У цвету има 6 прашника са жутим цветним прахом, и један тучак. -

6. Кад цвет прецвета, постаје једна зелена, многоока чаура.

Учитељ: Тако смо ми много могли изучити о грађи лале. Ипак још није довољно. Морамо још нешто размотрити. Шта ћемо се још моћи запитати 2 Ђ. Шта треба запазити још на грађи лале» Уч. М ово ћемо питање забележити на табли на другом месту. Која нам питања остају по том за наше даље, потребне разговоре2

А. Шта је главица у лале и какав јој је задатак р

Б. Шта још треба запазити на грађи лаликој 2

В. Како је од лепе лале постала зелена чаура 2

11. Поређење и разговор.

А. Учитељ: Коме ћемо питању прво тражити одговора» Ђ. шта је главица у лале пи какав јој је И (Појединачно и у хору.)

Учитељ: Ви сте свакојако по неку биљку ишчупали из земље. Како се обично зове подземни део биљке» Ђ. Корен. Уч. Какав смо други облик још нашли овде у земљиг Ђ. Главицу. Уч. Је ли главица корен» Ђ. Не, пошто су коренове жилице тек на главици. Уч. Показује ову! И друга основа потврђује то: она и не.