Učitelj
801
1. Списи, који се односе на методику јестаственичке наставе. У страховитој поплави, која од неколико година влада у јако разгранатој области јестаственичке литературе, списи чисто методске садржине још имају мало удела. Пошто се, пак, потпуно споразумемо о принципијелним тачкама, од којих је опште призната као најважнија обилато и с планом обазирање на биологију, наступио је у методском погледу извесан завршетак, који се у незнатнијем броју нових публикација даје јасно запазити. Од радова, који су се занимали методиком нашега предмета, пред референтом су само три:
_ 1. Воде, 6. Метоа: аег пафиткипапсћтеп ЏПттеттеста. Зерата|ађатиск аиз Епмпедпесћ ипа бећпа, Мећофшк де5 Мојк5 ипа Мтејвећи штеглсћ 5. Герже, В. О. Тешђпег. 1. М.
2. ВИЂА,, Е. А. Коззтаззег5 бећнјт: „Пег палитаегсћаститсће Отеттсћа.“ ера аи5 дег „Мецеп Мезге. Гећтгег,“
3. Реаппзнеј!, б., Гешзат ге јиг ден бтоораасћећ Слитегтеће. апдепза!ха, Н. Веуег 4 5бћпе. 1905. 0,50 М.
Јасан и изврсан Бодеов рад захвата што може бити у краће целу област методике. Пошто је разложио циљ и задатак јестаственичке наставе, писац оријентира читаоца у избору и распореду научног градива, описује за тим наставне поступке и, најзад, на више изводљивих примера показује, како се то у пракси ради. Овоме је додата кратка историја методике, као и списак односних списа и научних средстава.
Блумов је спис посвећен успомени Росмеслера. Писац речито доказује, како је Росмеслер одлично делао стварајући ново, како цео модеран реформни покрет почива на његовим плећима, и како још ни дан данас нису испуњени сви захтеви тога неуморнога борца. Како се писац притом критично бави свима појавама модерне методике — он влада литературом у потпуној мери — то његов рад садржи много више, но што се може судити по скромном наслову.
Мали спис Пфанстилов пружа једну теорију јестаственичке наставе у са свим скученом облику (као „Гензаф те“ као што каже наслов). С тога је врло тешко бити према њој правичан у обиму једног кратког описа. ДЛутовиш п пошпуно самосталан рад зафтева да се сам чита! Писац стоји на становишту Хербарт - Цилерове дидактике и измеђ осталог мишљења је, „да је основни закон о културноисторијским ступњима и за биолошку наставу ) дино природан и отуда има неограничену вредност.“ Пошта