Učitelj
је
891
И поред овакових јаких разлога Држ. Савета, г. минисгар је по позиву ишао у седницу Државног Савета која је била 20. маја ове год. и дао против разлоге, које је Држ. Савет усвојио и г-ђи жалбу одбацио као ненадлежној власти поднесена. 3 3
~
Учитељским друштвима. — Пошто има још приличан број редовних чланова удружења који нису измирили свој улог, то се скреће пажња управама, учит. друштава да подсете све такве чланове да измире одмах своје улоге како им не би пропало ако им протекне рок и оно што су досад дали. А тако исто да настану да се пошље дужна претплата од „учитеља“ и „Мале Србадије“ благајни Глав. Одбора одмах.
Главни Одбор је известио управе учит. друштава које желе да пошљу изасланике на Словенски Учитељски Конгрес у Прагу да одмах пошљу имена
тих изасланика Главном Одбору да би се благовремено могао приређивачки одбор тога конгреса известити о свима пзасланицима.
Члановима Учит. Удружења. — Скреће се пажња свима редовним члановима Удружења који желе постати утемељачима Учит. Удружења да треба да за то пошљу нарочито писмо Главном Одбору у коме ће означити да замењују свој редовни улог утемељачким па ће добити диплому, а они редовни чланови који немају чланске са бележником нека се пријаве благајнику Гл. Одбора и пошљу по 1 динар за њ. ;
| ж Прилози за пансионат. = Уопште узевши ове године слаб је био одзив учитељства нашег односио прикупљања прилога за пансионат Учит. Удружења. То није похвалио за учитеље. Главни Одбор се нада да ће учитељетво настати од сад живље на овоме послу. Нарочито му је згодна прилика сад приликом држања школеких испита, школ. свечаности п распуштања школа, када се прикупљају око школа родитељи ђачки и остали пријатељи школе. Све прилоге треба одмах слати Гл. Одбору како би се могли спискови приложника изнети“ на јавност до Учит. Скупштине. ' =
Учитељи — надзорници. — Ове године одређен је доста велики број учитеља за министарске изасланике који имају да изврше преглед основних школа за ову 1907-8 шк. годину. Ово је похвална стваран оправдана јер, збиља, учитељи могу тај посао најбоље извршити пошто они сами живе тим школским животом, они га најбоље познају, они могу најбоље да разумеју прилике у којима се учитељ налази и да оцене рад учитељев а са гледишта инструктивног могу највише утицати на своје млађе другове те да сви наставни рад покрене унапред. Као што нас у министарству уверавају при избору лица за надзорннке гледало се на спрему из учит. школе, број година службовања, оцене и књижевни и културни рад учитеља. Наравно да су многи и многи одлични наставници изостали јер, веле, „није било могуће све узети пошто закон основ. школама тражи да се за преглед осн. школа узимају и наставници средњих школа“, али је учињено колико се могло да бар уђе што већи број учитеља но досадашњих година. Нису узимати за изасланике окружни школ. референти с тога што би то било на штету службеног посла њиховог јер, веле, имају највише